Mar 20, 2013

Pakistan si pemotong rumput- cerita 1#

# Cerita 1#

"Kakak, mau potong rumput? sudah panjang la kakak..kasi saya potong la.."
"RM 15 mau?"
"Tak boleh la kakak..ini rumah besar..rumput pun banyak panjang.."
"RM15 saja. Kalau mau, potong..kalau tak nak tak payah potong.."
"Potong saja..tada sapu.."
"Ok..saya boleh sapu sendiri...potong saja.."

Selesai kerja, RM15 dihulurkan..

"Terima kasih ya kakak..ini hari satu rumah saja potong..kakak rumah..RM15 saja.."
"Lainkali kalau potong dekat rumah ni RM15 saja..tak boleh lebih"
"Kakak call saya kalau mau potong"
"Ok nnt saya call"
017-XXXXX- Niamat potong rumput-SAVE.

3 minggu kemudian..

"Salam..boleh datang potong rumput Rumah Ixora 22 bla bla bla.."-SEND

Sehari kemudian..

"Kakak mau potong rumput.."
"RM15 saja"
"Tak boleh la kakak..rumah sebelah RM60..ini rumah Rm40.."
"Tak boleh. hari tu saya dah cakap RM15 saja. kalau tak mau potong xpe."
"Ok la kita potong dulu..nnt bincang.."
"saya bayar RM15 saja. kalau tak mau potong tak payah potong.."

15 minit kemudian...

"Kakak sudah siap..tada sapu..potong saja..RM25.."
"sekejap saja? sapu la skali.."
"potong saja"
mmm..bagi je la..sambil hulur RM25..

SEbelah petangnya..sambil sapu rumput yang telah dipotong..

"hampeh btol pakistan potong rumput ni...dia tipu kita hidup2..rumput masih pajang...macam tak potong langsung..potong sikit2 je..dalam hati mmg sumpah seranah si pakistan tu..hubby siap plan nak beli mesin potong rumput sendiri.."

buat kerja 15 minit je nak mintak RM60..mula2 dulu sebab terdesak sgt xde kerja lagi hari tu boleh la terima RM15..tp bila kita yang panggil dia, dia demand plak nak sampai RM60..bila kita tak bagi, dia potong jugak tapi tipu..potong sikit2 je..mmg tak kan aku bagi lg kau potong lepas ni..


Semalam...

Si pakistan ni lalu depan rumah (sebab dia ada potong rumput rumah sebelah)
Tak pandang muka kita langsung...takut la agaknya tu..tp klo dia tanya "kakak mau potong rumput?" 
Memamg aku sembur habis2an...

mm selamat kau tak tanya...

No comments:

Post a Comment